SPRAWDŹ ILE LAT

Odpowiedz na kilka pytań i sprawdź, w jakiej kondycji jest Twoje serce. Dowiesz się, jak możesz o nie zadbać już od dzisiaj. 

Kalkulator wieku serca

Do czego służy kalkulator?

Kalkulator wieku serca ma na celu określenie w przybliżeniu aktualnego stanu zdrowia Twojego serca, a także wskazanie w jaki sposób czynniki związane ze stylem życia mogą wpływać na kondycję Twojego serca.
Kalkulator przeznaczony jest dla osób w wieku od 30 do 74 lat, u których nie występują choroby sercowo-naczyniowe lub/i które nie przeszły wcześniej zawału serca ani udaru mózgu.

Czym jest wiek
serca?

Naukowcy uważają, że świadomość tak zwanego „wieku serca” jest kluczem do przejęcia kontroli nad swoim zdrowiem i dokonania prozdrowotnych zmian w swoim stylu życia, aby zmniejszyć ryzyko udaru lub zawału serca.

Czego dowiesz się z tego testu?

  • Poznasz poziom ryzyka wystąpienia u Ciebie zawału serca, wylewu lub  innych chorób sercowo-naczyniowych w ciągu najbliższych 10 lat.
  • Zobaczysz jak ciśnienie krwi i poziom cholesterolu wpływają na wiek serca.
  • Możesz samodzielnie sprawdzić o ile lat możesz odmłodzić wiek swojego serca, jeśli wyeliminujesz czynniki ryzyka.

Kalkulator nie jest przeznaczony do stosowania jako medyczne narzędzie diagnostyczne. Jeśli martwisz się o swoje zdrowie, powinieneś koniecznie porozmawiać o tym z lekarzem. Pamiętaj, aby zawsze skonsultować się z lekarzem przed wprowadzeniem jakichkolwiek zmian w stylu życia lub przyjmowanych lekach. Kalkulator wieku serca wykorzystuje algorytm badania Framingham Heart Study (1).

Masz pytania? Skorzystaj teraz z konsultacji online

Dyżur ONLINE. Rekomendacja
5/5

lek. Mateusz Pankiewicz

konsultacja: 80 PLN

Dyżur ONLINE. Rekomendacja
5/5

LEK. zUZANNA mACLOAD

KONSULTACJA: 80 pln

Dyżur ONLINE. Rekomendacja
5/5

Dr Piotr Chęć

KONSULTACJA: 130 PLN

Dyżur ONLINE. Rekomendacja
5/5

mgr Karolina Rojek

Dietetyk kliniczny

Konsultacja: 130 pln

1. Nie pal

Uwolnij się od dymu tytoniowego! Rzucenie palenia to najlepsza rzecz, jaką możesz zrobić dla swojego serca i zdrowia.

2. Kontroluj ciśnienie krwi i cholesterol

Udowodniono, że ryzyko wystąpienia udaru mózgu u osób z wysokim ciśnieniem krwi jest aż siedmiokrotnie wyższe niż u osób bez nadciśnienia tętniczego. Jednocześnie osoby z podwyższonym ciśnieniem są trzy, a nawet czterokrotnie bardziej narażone na zachorowanie na chorobę wieńcową.  

Wysokie ciśnienie krwi jest głównym czynnikiem ryzyka chorób serca.
Nadciśnienie może mieć formę utajoną, dlatego istotne jest, aby regularnie samemu kontrolować swoje ciśnienie krwi.
Właściwa dieta i regularna aktywność fizyczna mogą zmniejszyć ryzyko wystąpienia nadciśnienia i pozwolić na utrzymanie ciśnienia krwi pod kontrolą.

Inteligentny ciśnieniomierz z aplikacją monitorującą

Monitoruj ciśnienie ze smartfonu, wysyłaj wyniki wprost do lekarza.

Domowe testy do sprawdzania poziomu cholesterolu

Aparat do ilościowego oznaczania profilu lipidowego we krwi.

Przyczynami pojawienia się wysokiego poziomy cholesterolu może być wiek, palenie tytoniu, brak aktywności fizycznej, nadwaga lub otyłość, niezdrowa dieta, dziedziczenie. Niezależnie jednak od przyczyny podwyższonego poziomu cholesterolu, wprowadzenie zdrowej diety i zdrowego stylu życia może znacząco pomóc w obniżeniu ryzyka wystąpienia chorób serca. 

3. Monitoruj poziom cukru we krwi

 Otyłość, niezdrowa dieta oraz nieaktywny tryb życia prowadzić mogą do cukrzycy typu II lub do tzw. stanu przedcukrzycowego. Dlatego kontrolowanie poziomu cukru we krwi jest zalecane nie tylko osobom ze zdiagnozowaną już cukrzycą – jednym z najpoważniejszych czynników ryzyka wystąpienia schorzeń sercowo-naczyniowych. 

Smart glukometr z aplikacją monitorującą

Inteligentne, wielofunkcyjne, certyfikowane urządzenie medyczne

Inteligentna opaska monitorująca sen i nie tylko

Smartband z pulsoksymetrem, szeregiem opcji monitoringu aktywności i snu, łącznie z analizą oddechu!

4. Zredukuj stres i zadbaj o pełnowartościowy sen

Codzienny stres i brak snu wpływają negatywnie na zdrowie układu krążenia. Chroniczny stres i niewystarczająca ilość snu mogą powodować nadpobudliwość układu nerwowego, prowadzącą do skoków ciśnienia krwi i częstości akcji serca. Zmniejszenie stresu i zapewnienie odpowiedniej jakości snu może zmniejszyć ryzyko schorzeń sercowo-naczyniowych i poprawić jakość życia.

5. Pamiętaj o codziennej aktywności fizycznej

Czy wiesz, że codzienny, 30 minutowy wysiłek fizyczny może zmniejszyć ryzyko udaru lub choroby serca o 35%?!

6. Jedz zdrowo i dbaj o prawidłową wagę

Niezdrowe nawyki żywieniowe są jednym z głównych czynników przyczyniających się do chorób i zgonów z powodu chorób układu krążenia w Europie. Zdrowe odżywianie zapobiega problemom z ciśnieniem krwi i cholesterolem. U osób z nadwagą – utrata zaledwie 5-10% wagi wydatnie zmniejsza obciążenie serca.
0

0,00 zł